La metáfora nupcial desde la mirada sinfónica de Hildegarda de Bingen

Autores

  • Cecilia Inés Avenatti de Palumbo Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Facultad de Teología

Palavras-chave:

Hildegarda de Bingen, Cantar de los Cantares, Metáfora nupcial, Paul Ricoeur

Resumo

The article intends to interpret Scivias and Symphonia, two works of the corpus of Hildegard of Bingen (theologian, mystical and visionary poet of the 12th century, who was proclaimed Doctor of the Church by Benedict XVI in October 2012), from the biblical hermeneutics developed by Paul Ricoeur around the bridal metaphor. The analysis of the texts manages to demonstrate that music is the distinctive element of the hildegardian thought and therefore their contribution to the reception of the biblical Book of the Song of Songs.

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Biografia Autor

Cecilia Inés Avenatti de Palumbo, Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Facultad de Teología

La Doctora Avenatti es profesora e investigadora en las Facultades de Filosofía y Letras y de Teología de la Universidad Católica Argentina. Dirige el proyecto de investigación sobre Teología de la Hospitalidad en el Grupo Interdisciplinar de Investigación de Teología, Literatura y Estética.

Publicado

2018-07-03

Como Citar

Avenatti de Palumbo, C. I. (2018). La metáfora nupcial desde la mirada sinfónica de Hildegarda de Bingen. Teología, 51(113), 101–107. Obtido de https://erevistas.uca.edu.ar/index.php/TEO/article/view/1299

Edição

Secção

Artículos