Distance learning, a great pedagogical opportunity: the experience of education in Constitutional Law in the contexto of the COVID-19 pandemic
Keywords:
Long Distance Education, Teaching of Law, Virtual Classrooms, Higher EducationAbstract
The experience of distance education in the context of the social, preventive and compulsory isolation provided by the COVID-19 pandemic constitutes a valuable opportunity to incorporate new technological and pedagogical resources into teacher training and strengthen the educational level of our university community. The chronicle addresses in first person the experience of giving virtual classes on constitutional law.Downloads
References
Benedicto XVI, Discurso a los participantes en el encuentro europeo de profesores universitarios, 23 de junio de 2007, rescatado de: http://www.vatican.va/content/benedictxvi/es/speeches/2007/june/documents/hf_benxvi_spe_20070623_european-univ.html (consultado el 30/5/2020).
García Aretio, Lorenzo, “Flipped classroom, ¿b-learning o EaD?”, Contextos Universitarios Mediados, rescatado de: http://e-spacio.uned.es/fez/ eserv.php?pid=bibliuned:UNESCO contextosuniversitariosmediados-13_9&dsID=Documento.pdf (consultado el 30/5/2020).
García Aretio, Lorenzo, Conferencia: “El edificio de la educación a distancia”, 2012, rescatado de: https://www.youtube.com/watch?v=y4DgBliqEhQ (consultado el 30/5/2020).
Silva Quiroz, Juan, “El rol del tutor en los entornos virtuales de aprendizaje”, Innovación Educativa, vol. 10, núm. 52, Distrito Federal, México, Instituto Politécnico Nacional, julio-septiembre, 2010, pp. 13-23, rescatado de: https://www.redalyc.org/pdf/1794/179420763002.pdf (consultado el 30/5/2020).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.