Distance learning, a great pedagogical opportunity: the experience of education in Constitutional Law in the contexto of the COVID-19 pandemic

Authors

  • Federico M. Feldtmann Universidad Católica Argentina; Universidad Austral

Keywords:

Long Distance Education, Teaching of Law, Virtual Classrooms, Higher Education

Abstract

The experience of distance education in the context of the social, preventive and compulsory isolation provided by the COVID-19 pandemic constitutes a valuable opportunity to incorporate new technological and pedagogical resources into teacher training and strengthen the educational level of our university community. The chronicle addresses in first person the experience of giving virtual classes on constitutional law.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Federico M. Feldtmann, Universidad Católica Argentina; Universidad Austral

Magíster en Magistratura y Derecho Judicial (Universidad Austral, 2009). Profesor adjunto de Derecho Constitucional del Poder y de Teoría Constitucional, Derechos y Garantías (Pontificia Universidad Católica Argentina). Profesor invitado en la Maestría en Magistratura y Derecho Judicial y en la Maestría en Derecho Penal (Universidad Austral). Secretario letrado de la Defensoría General de la Nación.

References

Benedicto XVI, Discurso a los participantes en el encuentro europeo de profesores universitarios, 23 de junio de 2007, rescatado de: http://www.vatican.va/content/benedictxvi/es/speeches/2007/june/documents/hf_benxvi_spe_20070623_european-univ.html (consultado el 30/5/2020).

García Aretio, Lorenzo, “Flipped classroom, ¿b-learning o EaD?”, Contextos Universitarios Mediados, rescatado de: http://e-spacio.uned.es/fez/ eserv.php?pid=bibliuned:UNESCO contextosuniversitariosmediados-13_9&dsID=Documento.pdf (consultado el 30/5/2020).

García Aretio, Lorenzo, Conferencia: “El edificio de la educación a distancia”, 2012, rescatado de: https://www.youtube.com/watch?v=y4DgBliqEhQ (consultado el 30/5/2020).

Silva Quiroz, Juan, “El rol del tutor en los entornos virtuales de aprendizaje”, Innovación Educativa, vol. 10, núm. 52, Distrito Federal, México, Instituto Politécnico Nacional, julio-septiembre, 2010, pp. 13-23, rescatado de: https://www.redalyc.org/pdf/1794/179420763002.pdf (consultado el 30/5/2020).

Published

2021-04-06

How to Cite

Feldtmann, F. M. (2021). Distance learning, a great pedagogical opportunity: the experience of education in Constitutional Law in the contexto of the COVID-19 pandemic. Forum, (9), 167–178. Retrieved from https://erevistas.uca.edu.ar/index.php/FORUM/article/view/3450

Issue

Section

Parte III - Ensayos, crónicas y recensiones