Los enemigos, de Mesías Maiguashca
Keywords:
Míniópera, Analysis, Mesías Mai, Mesías Maiguashca, The EnemiesAbstract
This paper proposes an analytical approximation to the work “The Enemies” from the Ecuadorian-German composer Mesías Maiguashca (b.1938). Our proposal does not intend to overcome all the aspects covered by the analytical approach in all its dimensions. What is herein presented should be understood as a general overview, as a synthesis, warranting further investigation. In this contexte,we have created a framework that links an introductory first section, where composer´s training and aesthetic influences are reviewed with the second part using an analytical approach to study the work “The Enemies”.
Downloads
References
Borges, Jorge Luis. 1985. “El milagro secreto”. Prosa completa 2 (Historia de la eternidad. Ficciones. El Aleph). Barcelona. Bruguera.
Gandini, Gerardo. 1984. “Están”. Actas de las Segundas jornadas de música del siglo XX. Córdoba, Argentina, snp.
Maiguashca, Mesías. 2001. “El quehacer estético, mi quehacer estético”, agosto-septiembre. Quito. Consultado en http://www.maiguashca.de/index.php/es/ (noviembre de 2014).
Maiguashca, Mesías. 2008. “Objetos sonoros”. Ponencia verbal presentada en el XV Festival de Música Latinoamericana en Caracas, mayo de 2008. Consultado en http://www.maiguashca.de/media/pdf/t-objetos sonoros.pdf (noviembre 2014).
Maiguashca, Mesías. “Die Feinde, una miniópera”. Consultado en http://www.maiguashca.de/index.php/es/1990-1999-a/89-391995-97-die-feinde-eine-minioper-es (noviembre de 2014).
Maiguashca, Mesías. “La celda una miniópera”. Consultado en http://www.maiguashca.de/index.php/es/ 2000-2009-a/108-452002-la-celda-es (noviembre de 2014).
Maiguashca, Mesías. 2014. “La producción musical de Mesías Maiguashca”. Entrevista con Arleti Molerio, vía correo electrónico. Noviembre 2014.
Morales Flores, Iván Cesar. 2008. “Ebbó: del rito al simulacro. Análisis musicológico de una ópera oratorio de Louis Aguirre”. Boletín Música Casa de las Américas, Nro. 21, enero- marzo. La Habana, pp. 3-24.
Padilla, Alfonso. 1995. Dialéctica y música: espacio sonoro y tiempo musical en la obra de Pierre Boulez. 1 ed. Helsinki, Finlandia. Editorial Hakapaino Oy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Arleti María Molerio Rosa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.