Ataque, cuerpo y decay del Doble Cuarteto
Keywords:
Experimental, Improvisation, CommunityAbstract
Ataque, cuerpo y decay del Doble Cuarteto materializes on text a series of presentations of the Doble Cuarteto, a group which consisted of four electric guitars and four saxes, active in the Buenos Aires experimental scene for several years. Individual names were diluted in collective actions that fluctuated between performance, site specific interventions and the resound of movies. The group set production strategies that established continuities and ruptures with an oscillating community from a located Latin American territory.
Downloads
References
Agamben, G. 2011. Desnudez. Buenos Aires, Adriana Hidalgo.
Bataille, G. 2003. La conjuración sagrada: ensayos 1929-1939. Buenos Aires, Adriana Hidalgo.
Benjamin, W. 1973. La obra de arte en la era de la reproductibilidad técnica, en Discursos interrumpidos I, Madrid, Taurus.
Benjamin, W. 2015. El autor como productor. Editorial Casimiro. Madrid.
Deleuze, Gilles y Guattari, Félix 1993. Percepto, afecto y concepto, en “¿Qué es la filosofía?”, Barcelona, Anagrama.
Deleuze, Gilles, ¿Qué es el acto de creación?, 2007. En “Dos regímenes de locos” (1975-1995), Valencia, Pre-Textos.
Nancy, Jean-Luc 2008. Por qué hay varias artes y no una sola. En “Las Musas”. Buenos Aires, Amorrotu.
Tatián, Diego 1999. Spinoza, impolítico y político. Revista Nombres del Centro de Investigaciones “María Saleme de Burnichón”, Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad Nacional de Córdoba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Federico Barabino
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.