Numerical sequences derived from the arithmetic triangle, applied to computer assisted composition

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46553/mlc.7.2024.pp81-114

Keywords:

Multidisciplinarity, musical composition, computer assistance, numerical succession, musical generes, rhythmic structure

Abstract

Text developed from the multidisciplinary context, where computer-assisted musical creative processes are developed through the identification of some numerical sequences of the arithmetic triangle (Pascal`s), implementing them as a primary component in the creation of musical material that, later, serves the musical composition.

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Author Biography

Andrés Alfonso Garzón Charry, Pontificia Universidad Católica Argentina. Argentina

Magíster en Música (2015), Universidad Tecnológica de Pereira. Especialista en Teoría de la Música (2013), Universidad Tecnológica de Pereira. Licenciado en Música, Conservatorio del Tolima (2010). Ponencias ATEMPORÁNEA, IV Festival Internacional de Música Contemporánea del Conservatorio Astor Piazzolla (2023). Publicaciones Revista de Artes y Ciencias Musicales de la UCA “ARS MÚSICA. Pontificia Universidad Católica de Argentina; (2023). Cuadernos de Análisis y debate sobre Músicas Latinoamericanas Contemporáneas 5, Instituto de Musicología Carlos Vega. (2022). Obra para orquesta de cuerdas “Niebla sobre Chipre”; revista Música, Cultura y Pensamiento - Conservatorio del Tolima (2018); Premios de Composición, Primera mención en el Concurso Nacional de Composición para Piano a Cuatro 4 Manos “Roberto Caamaño” (2023). Tercer premio en el 3er Concurso Nacional de Composición para Cuartetos de Cuerda; Cuarteto Q-Arte, (2022). Primer premio en la modalidad “publicación”, Composición de Cinco Preludios para Piano; (2021). Segundo premio en el 3er Concurso Internacional de Composición “Música Jove”, Asociación Música Jove; Valencia – España (2016). Conferencia “Un Acercamiento al lenguaje Musical de Oliver Messiaen – Estudio del Ritmo y Modos de Transposición Limitada” Universidad de Caldas; Manizales, Colombia (2018). Participante “16ht Brazilian Symposium on Computer Music”, Universidade de São Paulo; São Paulo, Brasil (2017). Becas British Council Scholarship para realizar estudios del idioma inglés con énfasis en música; Londres, Inglaterra (2019). Becado por el CELFI, “Taller sobre Aplicaciones Matemáticas y Computacionales Recientes a la Música”, Universidad de Buenos Aires; Buenos Aires, Argentina (2016).

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Published

12/11/2024

How to Cite

Garzón Charry, A. A. (2024). Numerical sequences derived from the arithmetic triangle, applied to computer assisted composition. Cuadernos De Análisis Y Debate Sobre Músicas Latinoamericanas Contemporáneas, (7), 81–114. https://doi.org/10.46553/mlc.7.2024.pp81-114

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