Values of a Christian Civilization in Shakespeare's Merchant of Venice

Authors

  • Ines Futten de Cassagne Pontifical Catholic University of Argentina

Keywords:

Shakespeare, Merchant of Venice, Christianism, Moral

Abstract

In this essay, the author performs a detailed analysis of the figures of Antonio and Shylock, who unfold as antagonistic forces in the Shakespearean drama. While Antonio incarnates the chivalric ideal of virtue, Shylock represents the vice of greed. Then, she focuses on the description of the characters, and particularly of Antonio, in the light of the principles of an authentic Christian life.

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Author Biography

Ines Futten de Cassagne, Pontifical Catholic University of Argentina

Doctora en Filosofía y Letras (Universidad de Buenos Aires) Presidente de la Sociedad Latinoamericana de Estudios Camusianos. Profesora de Literatura y Cristianismo (UCA y Seminario Mayor San José de La Plata). Ha sido profesora de Griego, Literatura Francesa y Literatura Comparada (UBA, UCA). Es miembro de la Société des Études Camusiennes, de Newman Friends International, de la Sociedad de Estudios Dantescos y fundadora del Centro Romano Guardini.

 

References

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Guardini, Romano (1971). “Il mercante di Venezia di Shakespeare”, en Linguaggio, poesía, interpretazione. Ed. Morcellina, Bresnia.

Santo Tomás de Aquino (1964) Suma Teológica. La Editorial Católica, Madrid.

Shakespeare, William (1964) “El mercader de Venecia”, en Comedias.

Published

2018-02-27

How to Cite

Futten de Cassagne, I. (2018). Values of a Christian Civilization in Shakespeare’s Merchant of Venice. Cultura Económica, 34(91), 60–71. Retrieved from https://erevistas.uca.edu.ar/index.php/CECON/article/view/1017