Glosario para Partituras Digitales Dinámicas
Keywords:
Digital Scores, Musical Writing, Virtual RealityAbstract
In this text we present the need of developing a starting point that allows the appropriation of new forms of musical writing in computers by contemporary music composers. For this purpose we created a glossary, theoretically framed in western music tradition, and concluded with a suggested bibliography –in case that there is the need for a wider framework.
Downloads
References
Azzigotti, L. (2010). Kimi, lenguaje de partituras musicales dinámicas. Fondo Nacional de las Artes, 1.
Bal, M. (2009). Conceptos viajeros en las humanidades. España: Cendeac.
Calatayud, P. (2018). La partit-ura digital y el compositor tecnológico. Tesis de maestría, México: Facultad de Música, UNAM, México. https://bit.ly/2XIhNyV, 09-03-2019.
Corral, M. B. (2014). Partituras gráficas circulares: Entre tiempo y espacio. BRAC: Barcelona, Recerca, Art, Creació, 2(3):277–300.
Deleuze, G. y Guattari, F. (2004). Mil mesetas. España: Pre-textos.
Fischer-Lichte, E. (2011). Estética de lo performativo. España: Abada.
Fober, D., Bresson, J., Couprie, P., y Geslin, Y. (2015). Les nouveaux espaces de la notation musicale. Journées d’informatique musicale (JIM 2015).
Goodman, N. (2010). Los lenguajes del arte. España: Paidós.
Taylor, D. y Fuentes, M. (2011). Estudios avanzados de performance. México: Fondo de Cultura Económica.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Patricio Calatayud, María Teresa Campos Alcaraz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.