Improvisación Libre: una perspectiva performativa en el campo musical expandido de la ciudad de Córdoba hacia los últimos diez años
Keywords:
Free Improvisation, Practice, Bonding, Contemporary Music, ExpansionAbstract
The article analyzes the recent microhistory of the city of Córdoba around contemporary musical practice and music teaching institutions. The economy of symbolic goods and cooperative bonds in the city are reviewed to propose, from free improvisation, an expansion of the local musical field.
Downloads
References
ALONSO, C. (2007). Improvisación libre, la composición en movimiento. España: Dos Acordes.
BECKER, H.; Faulkner, R. (2011). El jazz en acción, la dinámica de los músicos sobre el escenario. Siglo Veintiuno Editores.
BECKER, Howard. (2008) Los mundos del arte. Sociología del trabajo artístico. Buenos Aires: Universidad Nacional de Quilmes.
BOURDIEU, Pierre. (2010) El sentido social del gusto. Elementos para una sociología de la cultura, Buenos Aires, Siglo XXI.
BOURDIEU, Pierre. (2001) Creencia Artística y Bienes Simbólicos. Elementos Para Una Sociología de La Cultura, de. Aurelia Rivera, Córdoba – Buenos Aires.
GALIANA GALLACH, J.L. (2012). Quartet de la Deriva, La Improvisación libre y la teoría de deriva en la construcción de situaciones sonoras por un ncolectivo de improvisadores. OBRAPROPIA, SL. Valencia.
MATTHEWS, W. (2012). Improvisando, la libre creación musical. Madrid: Turner Publicaciones.
TOOP, David (2019). En el Maesltröm. Música, improvisación y el sueño de libertad antes de 1970. Caja Negra Editora, Buenos Aires.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Franco Pellini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.