Hacia una reconstrucción de las revistas del espectáculo: el caso de Radiolandia en los cuarenta y cincuenta

Authors

  • Florencia Calzon Flores Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Argentina

Keywords:

Advertising, Consumer, Entertainment, Popular Idols, Radiolandia

Abstract

The purpose of this paper is the study of one of the weekly radio and movie theater most read the forties and fifties: Radiolandia. This is a publication designed to give an account of current national artistic field both through notes on radio shows, plays or specific movies and through the weekly information on who called our planets and stars. The approach will be developed Radiolandia taking three axes: a descriptive account is given of the general characteristics such as format, price, etc., a second related to the analysis of advertisements and a third party who intends to investigate how which are portrayed actors, actresses and singers as idols of the show.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alejandro Eujanian, Historia de las Revistas Argentinas. 1900-1950. La conquista del Público, Buenos Aires, Asociación Argentina de Editores de Revistas, 1999.

Andrea Matallana, Locos por la radio, Buenos Aires, Editorial Prometeo, 2006, p. 57.

Carlos Ulanosky, Paren las rotativas, Buenos Aires, Editorial EMECE, 1997, p. 51.

Luis Alberto Romero, “Una empresa cultural: los libros baratos”, en: L. Gutiérrez y L. A Romero, Sectores populares, cultura y política. Buenos Aires en la entreguerra, Buenos Aires, Siglo XXI, 2007.

M. B. KARUSH “The Melodramatic Nation: Integration and polarization in the Argentine Cinema of the 1930s” en Hispanic American Historical Review, 87:2, mayo 2007.

Omar Acha, “Masculinidad futbolística, Política y Homoerotismo en el cine durante el Primer Peronismo”, en: Ramacciotti, K; Valobra A, Generando el peronismo: estudios de cultura, política y género (1946-1955), Buenos Aires, Proyecto Editorial, 2004.

Published

01/07/2012

How to Cite

Calzon Flores, F. (2012). Hacia una reconstrucción de las revistas del espectáculo: el caso de Radiolandia en los cuarenta y cincuenta. Temas De Historia Argentina Y Americana, (20), 41–63. Retrieved from https://erevistas.uca.edu.ar/index.php/THAA/article/view/5341

Issue

Section

Investigaciones